انواع نمای کرتین وال
نوشته شده توسط : Avash

ويژگي‌هاي منحصر به فرد انواع نماي کرتين وال دليلي است که در ساختمان‌هاي مرتفع گزينه اول و در غالب طراحي‌هاي ساختمان از مدرن تا کلاسيک، از تجاري تا اداري و مسکوني گزينه‌اي مناسب براي انتخاب نما توسط طراح باشد.

اين گستردگي و تنوع بازار مصرف، دليل توليد مقاطع و نماهاي مختلف از نظر قابليت‌هاي فني، کاربرد و فرم ظاهري متفاوت است. در شرکت نما تجارت آوش نماهاي مختلفي از انواع نماي کرتين وال طراحي و توليد شده که در ساختمان‌هاي مختلف با ظاهر متفاوت اجرا مي‌گردد. در ادامه به شرح مختصري درباره انواع مختلف آن مي‌پردازيم.

جهت خريد و استعلام قيمت نماي کرتين وال مي‌توانيد با شماره‌هاي
09127957099 و 09125595841 تماس بگيريد.

 

انواع نماي کرتين وال چيست؟

به طور کلي انواع نماي کرتين وال را به دو صورت مي‌شود، دسته‌بندي کرد:

  1. چگونگي ساخت و نصب
  2. تفاوت در مقاطع پروفيل‌ها و نماي ظاهري

انواع نماي کرتين وال از لحاظ چگونگي ساخت و نصب

نماي کرتين وال معمولاً براي ساختمان‌هاي مرتفع و در متراژهاي زياد انجام مي‌شود که طبعاً زمان و هزينه براي توليد و نصب آن نسبت به حجم پروژه برآورد مي‌شود.
انواع نماي کرتين وال به نسبت قابليت‌هاي کارگاهي و امکانات و محدوديت‌هاي موجود مانند محدوديت زمان انجام پروژه يا به لحاظ مکاني، محدوديت در تامين فضاي کارگاهي جهت پيش توليد قاب‌ها در محل پروژه، نوع ساخت نما توسط تيم مهندسي انتخاب مي‌شود.
عموماً انواع نماي کرتين وال از نظر ساخت در دو نوع، اجراي نماي کرتين وال استيک و يونيتايز مرسوم است که در ادامه به شرح آن مي‌‌پردازيم.

انواع نماي کرتين وال از لحاظ چگونگي ساخت و نصب

  1. نماي کرتين وال مدل استيک

    در مدل استيک تمامي مراحل پيش ساخت قاب‌هاي کرتين وال در محل پروژه انجام مي‌گردد. بدين‌گونه که پروفيل‌هاي آلومينوم در محل پروژه برش‌کاري و مونتاژ مي‌گردد.
    در پروژه‌هايي با وسعت زياد پروژه يا کارگاه ساختماني اين امکان وجود دارد که مواد اوليه مانند پروفيل‌‌هاي آلومينيوم و اکسسوري‌ها در کارگاه تامين شده در محل پروژه دپو گردد. همچنين فضاي کارگاهي در محل پروژه جهت ساخت و مونتاژ اوليه قطعات قبل از نصب قابل تامين باشد. اين نما از انواع نماي کرتين وال معمولا به دليل هزينه کمتر و همچنين زمان ساخت کوتاه‌تر انتخاب مي‌شود.

  2. نماي کرتين وال مدل يونيتايز

    در مدل يونيتايز کرتين وال بصورت قاب‌هاي کامل آلومينيوم به همراه شيشه نصب شده در محل کارخانه توليد و ارسال مي‌شود که بر روي نما در کنار هم بصورت موزاييکي هر يونيت با جزييات اتصال معيني نصب مي‌شود.
    در اين نما از انواع نماي کرتين وال سرعت نصب يونيت‌ها چشم‌گير است، البته بايد زمان انتظار پيش توليد قاب‌ها در محل کارخانه را نيز در نظر گرفت.

  3. نماي کرتين وال مدل سمي يونيتايز

    در بعضي از انواع نماي کرتين با اينکه بصورت توليد در محل (استيک) انجام مي‌شود، ولي لازم است که بخشي از قطعات آن در کارخانه توليد شود. برخي به اين مدل نما، سمي يونيتايز يا مشابه يونيتايز مي‌گويند.

انواع نماي کرتين وال از لحاظ تنوع مقاطع پروفيل و ساختار و شکل ظاهري

جداي از اينکه انتخاب مي‌کنيد که نماي کرتين وال مورد نظر شما به روش استيک يا يونيتايز اجرا شود. از نظر فرم ظاهري، کاربرد و قابليت‌هاي مختلف در تنوع مقاطع شرکت نما تجارت آوش مقاطع مختلف و متنوعي ارايه کرده است که انتخاب‌هاي مختلفي و قدرت مانور بيشتري را به طراحان مي‌دهند تا متناسب با معماري ساختمان مناسب‌ترين گزينه را انتخاب کنند.
در ادامه به شرح مختصري از انواع نماي کرتين وال از لحاظ تنوع مقاطع و فرم ظاهري مي‌پردازيم.
 انواع نماي کرتين وال از لحاظ تنوع مقاطع پروفيل

  1. فيس کپ

    يکي از محبوب‌ترين و رايج‌ترين انواع نماي کرتين وال فيس کپ مي‌باشد. دليل اين محبوبيت را مي‌توان در مناسب بودن قيمت نماي کرتين وال و اجراي آسان آن ديد. از طرفي به دليل ديدن ضخامت فريم‌ها در طرف نما، استفاده از آن در نماهاي کم متراژ و کوچک بهتر به چشم مي‌آيد و تناسب دارد.
    در نماي فيس کپ از انواع نماي کرتين وال نصب شيشه‌ها از بيرون صورت مي‌گيرد. جام‌هاي شيشه در محل تعبيه شده درون قاب آلومنييومي قرار مي‌گيرد و توسط نگهدارنده پيچ شده بر روي آن تثبيت مي‌گردد. براي زيبايي و پوشيده شدن پيش‌هاي اتصال نيز بر روي پروفيل‌هاي عمودي و افقي کپ (کاور) قرار مي‌گيرد. نماي تکميلي را از بيرون بصورت قاب‌هاي شيشه با فريم جدا کننده با عرض پنج سانتي متر مي‌توان ديد.

    نماي فيس کپ

  2. فريم لس

    همان‌گونه که از اسم اين نوع نما از انواع نماي کرتين وال مشهود است. در قسمت نماي بيروني هيچ گونه فريم پيراموني براي قاب‌هاي شيشه نمي‌توان ديد. تمامي پروفيل‌ها در پشت نما قرار مي‌گيرد و شيشه‌ها را با فاصله کمي از هم بدون پروفيل يا کپ در نما مي‌توان ديد.
    در نماي نوع نماي فريم لس از انواع نماي کرتين وال قطعات شيشه بصورت پيش ساخته درون قاب‌هاي آلومينيوم قرار مي‌گيرد. به گونه‌اي که تقريبا تمامي ضخامت فريم در پشت شيشه قرار گرفته و از طرف بيرون هيچ‌گونه فريم پيراموني براي شيشه را نمي توان ديد. در يک نماي گسترده سطح شيشه‌ها را بصورت يکپارچه مي‌توان ديد که اين امر از خصوصيات اين نما و امتياز آن نسبت به نماي فيس کپ محسوب مي‌شود. البته اگر زمان استفاده جهت مراحل پيش ساخت و هزينه بالاتر آن نسبت به فيس کپ را در نظر نگيريم.
    همان‌گونه که گفتيم بارزترين ويژگي اين نما در مقايسه با انواع نماي کرتين وال اين است که شيشه‌ها را تقريبا بدون قاب پيراموني در نما مي توان ديد. اين امر به شيوه‌هاي متنوعي صورت مي‌گيرد که در ادامه به شرح چند مورد از آن مي‌پردازيم.

    نماي کرتين وال فريم لس

     

    1. کاست فريم

      در نماي کاست فريم از انواع نماي کرتين وال به غير از پروفيل‌هاي عمودي و افقي که در نما نصب است. قاب‌هايي مطابق با ابعاد شيشه‌ها را مي‌سازند و شيشه‌ها بر روي قاب‌ها به وسيله چسب استراکچرال تثبيت مي‌گردد. به گونه‌اي که ضخامت قاب در پشت شيشه قرار مي‌گيرد و هنگام نصب قاب‌ها به پروفيل‌هاي نما متصل مي‌گردد. به اين ترتيب در نماي بيروني مي‌توان شيشه‌ها را بدون قاب پيراموني ذيد.نماي کرتين وال کاست فريم

    2. يوچنل

      مقرون به صرفه‌ترين انواع نماي کرتين وال در نماي فريم لس از نگاه هزينه پروفيل، نماي يوچنل مي‌باشد. در اين نما براي شيشه‌ها در مرحله دوجداره سازي از اسپيسرهاي خاصي استفاده مي‌شود که قابليت اتصال بست درون خود را دارد. به همين دليل بدون نياز به قاب پيراموني شيشه‌ها با استفاده از قطعه‌هاي مخصوصي که درون شيار بيروني اسپيسر قرار مي‌گيرد، مستقيماً بر روي پروفيل‌هاي عموي و افقي نصب مي‌شوند.

      نماي يوچنل

  3. نيم لامل

    در نماي نيم لامل از انواع نماي کرتين وال در بعضي از پروژه‌ها به لحاظ طراحي و معماري لازم است که کسي نتواند خطوط افقي يا عمودي بين شيشه‌ها را ببينيد. به اين منظور نگهدارنده و کپ را در يک جهت عمودي يا افقي حذف مي‌کنند. تا در نماي کامل بتوان شيشه‌ها از يک جهت افقي يا عمودي در راستاي هم بدون فاصله انداز مياني کپ و فقط در يک جهت ديد.

    نماي کرتين وال نيم لامل

  4. ادان

    نماي ادان از انواع نماي کرتين وال از نظر ظاهري کاملا مشابه نماي فيس کپ مي‌باشد. با اين تفاوت که در اين نما در پروفيل‌هاي عمودي و افقي از ترکيب آهن و آلومينيوم استفاده شده است. به اين صورت که به جاي لامل آلومينيوم فقط قسمت دماغه يا نگهدارنده شيشه از جنس آلومينيوم است که به جهت استحکام به يک قوطي فولادي متصل است.

    نماي کرتين وال ادان

مقاله نماي شيشه اي را مطالعه کنيد.
بيشتر بدانيد

سخن پاياني

در اين مقاله درباره انواع نماي کرتين وال و شيوه‌هاي نصب آن‌ها شناخت پيدا کرديم، اکنون مروري بر عناصر فوق خواهيم داشت.

  • عناصر اصلي انواع نماي کرتين وال، لامل‌ها يا پروفيل‌هاي آلومينيومي و جام‌هاي شيشه‌‌اي و اتصالات آن است که لامل‌هاي عمودي (موليون) و لامل‌هاي افقي (ترنسوم) را به هم متصل مي‌کند و قاب نگهدارنده جام هاي شيشه‌ را ايجاد مي‌کند.
  • در حقيقت اجزاي تشکيل دهنده هر يک از نماهاي فوق يکسان است، اما تنها تفاوت آن نماهاي کرتين وال استيک و يونيتايز محل قرارگيري لت‌ها و نوع نصب پنل شيشه‌اي است.
  • لطفا توجه داشته باشيد که نصب اجزا و مراحل اجراي نماي کرتين وال يونيتايز نياز به دقت و محاسبات دارد. زيرا از پيش ساخته است و ممکن است به دليل خطاي ميلي‌متري پانل‌ها به درستي در کنار هم قرار نگيرند.

جهت مشاوره و خريد تماس بگيريد
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره انواع نماي کرتين وال

به لحاظ ساختاري هيچ تفاوتي وجود ندارد، چرا که پلت فرم هر دو سيستم بر اساس لامل‌هاي افقي (موليون) و لامل افقي‌(ترنسم) مي‌باشد. ولي به لحاظ شکل ظاهري در نما به روش فيس کپ تقسيمات مدول‌ها عرض 5 سانتي‌متري گپ‌ها قابل رويت مي‌باشد. درحالي که در روش‌هاي فريم لس (يوچنل يا کاست سيستم ) در نما کپي وجود ندارد و سطح شيشه کاملاً يکنواخت و يکپارچه مي‌باشد.
به دليل وزن بالاتر آلومينيوم مصرفي مي‌باشد. همچنين پيش ساختگي در اين نوع نما باعث مي‌شود که هزينه‌ها و سربارهاي توليد نيز به قيمت تمام شده اين محصول اضافه گردد.
اگر منظور از زيرسازي نحوه اتصال به سازه اصلي مي‌باشد. فقط براکت‌هاي مخصوص اتصال به پورت وکف طبقات و دربعضي موارد ايجاد کمربندي از فولاد در بستر کار مورد نياز است. در غير اينصورت سيستم‌هاي کرتن وال به دليل اينکه مستقيم برسازه نصب مي‌شوند، نياز به هيچ بستر سازي اضافي ندارند.
به دليل اينکه در سيستم يونيتايز اجزاي نما مي‌بايست در کارخانه توليد و اسمبل شود. اصولاً تمام نما پيش ساخته مي‌باشد و در زمان نصب قطعات پيش ساخته مانند يک پازل در کنار هم قرار مي‌گيرند. طبيعتاً مي‌بايست برداشت دقيقي از نما انجام شود و ترسيم و تهيه نقشه‌هاي شاپ جهت پياده‌سازي مهم‌ترين بخش از انجام اين سيستم مي‌باشد.
اصطلاح استپ يونيت مربوط به شيشه مي‌باشد و در مواردي که نياز به شيشه‌هاي دوجداره که شيشه خارجي بزرگتر از شيشه داخلي جهت پوشش سطح آلومينيوم است، استفاده مي‌شود. همچنين در سيستم‌هاي structural silicone galzed system کاربرد دارند. در مورد نماي يو چنل هم در متن مقاله کاملاً توضيحات مربوطه داده شده است.




:: برچسب‌ها: انواع نمای کرتین وال , نمای کرتین وال ادان , نمای کرتین وال فریم لس , نمای کرتین وال فیس کپ , نمای کرتین وال نیم لامل , قیمت نمای کرتین وال , اجرای نمای کرتین وال ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1456 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: